Lugna sällskaps border collie valpar 8v

Japp, dom valparna har jag, mamma och jeanett hittat på blocket för typ 2dagar sen. Vi mejlade dom som hade lagt upp dom och så här gick konversationen:
-Hej hej, vi vill skaffa två hundar. helst en kille och en tjej. En
tvåfärgad hane och om den trefärgade honan finns kvar vill vi ha den
också ;) Hanhunden ska gå till våran vän som vars hund på att dö. Han
bor i Svanesund/orust/göteborg i ett jättelugnt samhälle där han bor
året runt, vi bor i stockholm/hagsätra. Vi är redo att skaffa hund. var snäll att kontakta oss. tack

svar:
-Vi har kvar båda en hanhund ock den tre färgade tiken. . Hur kommer hundarna få det om de kommer till er?

jag:
-Hanhunden kommer att bo 5mil utanför göteborg på Orust/Svanesund. Ett jätte trevligt samhälle där man kan bo året runt. Vi har vårat sommarställe där. Hanhunden ska våran granne ha, Calle. Han har en labrador nu som är gammal och antagligen ganska sjuk eftersom att han har svårt att andas. Så Calle behöver en ny hund som han kan skämma bort, bada och umgås med. Han bor här i Svanesund året runt, han är också omgiven av trevliga grannar som också har hundar och katter. Calle har också en jättegullig skogskatt som heter gustav. Utanför calle finns en fin och lagom stor gräsmatta med äppelträd och bär av olika slag. Hunden kommer att leva i trygghet hos honom hela sitt liv. Vi som ska ha den söta lilla tiken bor i stockholm/hagsätra. Vi är riktiga djurälskare och vi vill ha en gullig valp att skämma bort och älska. Vi har en jättebra gård direkt utanför våran dörr där hunden kan leka. Vi har också grannar med hundar. Våra grannar älskar djur. Om vi skaffar en hund så kommer vi absolut att låta den leva ett tryggt, lekfullt, lyxigt och kärleksfullt liv.

svar:
-Låter jätte trevligt. Ni får köpa hundarna. Jag ska få min hundkompanjon kompis att ringa er för jag är inte svensk så att det inte blir nogåt missförstånd. Ok...? Tack

När jag låste upp det för mamma och jeanett blev dom jätte tveksamma. Jag frågade vad jag skulle svara då sa dom att vi skulle avakta nån dag. Aja, man får väll alltid hoppas på det bästa.
Här kommer dom två hundarna vi hade tänkt oss:
den söta tiken! <3

E dom söta eller vad?!
Kolla på den här bilden då? :o


Kommentarer
Postat av: anna

hej, Gud vilka söta hundar. Jag bara undrar vad de e för ras? =)

2011-03-04 @ 20:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0